Hoe kan ik reserveren in uw spa?
Reserveringen kunnen in principe alleen via onze website www.spa383.be worden gemaakt. Op onze website hoeft u alleen maar de formule en de datum te kiezen waarin u geïnteresseerd bent, en u krijgt de beschikbaarheid van het centrum in real time te zien. Zodra u uw gegevens hebt ingevoerd en onze algemene voorwaarden en annuleringsvoorwaarden hebt aanvaard, kunt u uw boeking bevestigen door een voorschot of het volledige bedrag van de boeking te betalen. Let op: indien u kiest voor een voorschot, gelieve te noteren dat wij enkel contante betalingen in het centrum kunnen aanvaarden (wij hebben geen betaalterminal ter plaatse). Na bevestiging van uw boeking, ontvangt u op het door u opgegeven e-mailadres een bevestiging van uw boeking met alle praktische informatie.
Is er een specifieke dresscode in de spa?
Om hygiënische redenen raden wij u aan een zwempak te dragen (geen korte broek). Natuurlijk is het centrum 100% privé, dus u kunt doen wat u wilt, maar denk alstublieft aan de mensen die na u komen en respecteer de basisregels van hygiëne.
Zijn er handdoeken en slippers beschikbaar?
Ja, bij Spa & Lounge 383 willen we u een luxe ervaring bezorgen. Daarom is elke reservering inclusief de huur van handdoeken en slippers. Badjassen zijn te huur voor 5 EUR per persoon.
Heeft u een specifieke volgorde aan te bevelen?
Begin altijd met een douche met zeep. Daarna raden wij u een jacuzzi sessie aan (tussen 30 minuten en 1 uur). Doe vervolgens een of twee hammamsessies, waarbij u tussen elke sessie doucht, en scrub uzelf na de laatste sessie met zwarte zeep. Na grondig spoelen neemt u een pauze in de lounge of doet u een vispedicure (15 tot 30 minuten). Vijftien tot tien minuten voor het einde van de reservering kunt u zich douchen en aankleden om op tijd klaar te zijn. Dit is uiteraard slechts een suggestie, het staat u vrij de dingen in een andere volgorde te doen.
Is er een wifi connectie in de spa?
Nee. Er is geen wifi in de spa. We hebben ervoor gekozen om geen wifi te hebben, omdat het deel uitmaakt van de filosofie om je af te zonderen van de buitenwereld in je wellness bubbel.
Kan ik met een bankkaart of kredietkaart betalen?
Enkel op de website. Ter plaatse beschikken wij niet over een betaalterminal. Wij kunnen enkel contante betalingen in het centrum aanvaarden of betalingen per overschrijving. U vindt een bankautomaat op het Hoogte Honderdplein, op 100m van de spa. Wanneer u een reservering maakt op de website, worden de betalingen elektronisch verricht. U kunt kiezen tussen het betalen van een voorschot of het volledige bedrag van uw reservering. Als u alleen een voorschot betaalt, houd er dan rekening mee dat we alleen contante betalingen ter plaatse kunnen accepteren.
Maken jullie schoon tussen elke klant?
Ja, we maken het hele centrum een uur lang schoon tussen twee klanten, zodat u er 100% zeker van kan zijn dat alles helemaal proper is.
Ververst u het water in de jacuzzi tussen elke klant?
Nee, dat is onmogelijk. Enkel het water opwarmen tot de juiste temperatuur van 38,5°C op zich neemt al bijna 12 uur in beslag. Maar de jacuzzi beschikt wel over een kwaliteitsfilter met een ozonator die bacteriën doodt en we voegen regelmatig verschillende chemicaliën toe zodat het water altijd schoon en proper blijft. Het is vergelijkbaar met een zwembad, behalve dat we geen chloor gebruiken (dat prikt in de ogen) maar broom.
Hoe heet is de hammam?
De hammam heeft een maximumtemperatuur van 48 graden, met een vochtigheidsgraad van 100%.
Is er aromatherapie in het stoombad?
Ja, samen met de stoom worden ook essentiële oliën van eucalyptus afgegeven, die uw luchtwegen openen en u een gevoel van frisheid geven.
Is er zeep aanwezig in het wellness centrum?
Ja, in de douche vindt u twee dispensers met natuurlijke shampoo en met 100% natuurlijke vloeibare Aleppo zeep voor het lichaam.
Hoe werkt de zwarte zeep juist?
Wanneer je uit de hammam komt, neem je wat zwarte zeep in de palm van je hand en zeep je je lichaam in (zonder water, gebruik het vocht op je lichaam). Spoel jezelf daarna goed af met water.
Kunnen we langer blijven dan oorspronkelijk voorzien ?
Het is voor ons onmogelijk om u langer te laten blijven, sorry, want we hebben meestal een reservering vlak na u of sluiten de spa na uw reservering. U kunt de volgende keer een langer verblijf boeken 🙂
Zijn er beperkingen met betrekking tot de fish pedicure?
Als u open wonden aan uw voeten of onderbenen heeft, mag u de fish pedicure niet gebruiken. Het is belangrijk dat u zich altijd goed afspoelt onder de douche voordat u de pedicure voor vissen doet, vooral na gebruik van de jacuzzi (om te voorkomen dat de chemicaliën van de jacuzzi in het aquarium terechtkomen, aangezien onze visjes kwetsbaar zijn).
Hoe werkt de fish therapy ?
De visjes zuigen de dode huidcellen op (ze hebben geen tanden) en geven je daarom een natuurlijke pedicure. In het begin kriebelt het een beetje, maar zodra je eraan gewend bent geraakt, merk je dat het een zeer aangename, zelfs therapeutische ervaring is.
Krijgen de vissen ook iets anders te eten dan voeten?
Ja, we geven ze ook een speciaal nutriëntenrijk dieet om een evenwichtige voeding te verzekeren.
Is er een filtratiesysteem in het aquarium?
Ja, het aquarium voor pedicurevissen is uitgerust met een klassiek drietrapsfiltersysteem en een UV-filter dat bacteriën doodt.
Bieden jullie ook massages aan?
Ja, u kunt ook een massage pakket boeken. In dit geval komt een professionele massagetherapeut voor de gekozen duur ter plaatse en masseert u. Houdt u er rekening mee dat er maar één massagetafel is, dus er kan slechts één persoon tegelijk gemasseerd worden in de privé-spa.